bil, hus, exjobb, mvc.. ja allt

Helgen innebar lite tågresande mot införskaffandet av nya fina bilen :). Den är grå/silvermetallic och känns sådär småny. Det känns också som en riktig bil, en sån som mammor och pappor har. Därför känns det extra bra eftersom den tiden inte är så långt borta längre. Vi invigde bagaget ordentligt igår med att storhandla inför tacosen. Det hade lätt fått plats 2 backar till med mat, det känns tryggt. Det innebär att det kommer få plats barnvagn och mat utan problem.

Vi var också och spanade på huset som svärföräldrarna bygger. Det blir jättefint. Alla innerväggar är på plats och det börjar kännas som ett hus. Att allt står klart som planerat är väl förstås tveksamt men jag tror att det blir finemang. Chicko har redan invigt de flesta av fönstren genom att sätta sina kinesiska tecken på dem :)

Tyvärr innebar helgen viss distraktion så ex-jobbet gick inte så mycket framåt. Imorgon kväll ska jag ta ett krafttag och på torsdag vankas det handledning. Visserligen har jag läst lite men skrivandet är krampaktigt.

Trots att det är relativt lugnt på jobbet denna vecka så har vi fått in en hel del knepiga, krångliga och luriga ärenden som man inte löser så lätt eller rättare sagt som man inte borde lösa på första bästa sätt för då biter det en i ändan. Därför tar det en hel del tid, men vi har hunnit röja en del på kontoret som tur är. Vi hade en renande ritual igår när vi rensade gamla pärmar på papper rakt i återvinningstunnan. Skönt för själen.

Imorgon ska vi på nästa MVC-besök. Har inte så bra koll på vad vi ska göra men det blir säkert bra. Lite mätande misstänker jag att det blir. Så det blir ingen lång dag på jobbet.

Nu dags för dagens hushållssysslor. Jag har satt upp ett ganska strikt schema för att jag ska hinna med så mycket som möjligt och få så mycket sömn som jag behöver. Idag blir det nog en sån där undantagsdag igen. Kommer inte hinna vara i säng 22. Kanske 22.30 om jag skyndar mig. Har en hundpromenad kvar att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback