det där med mammakläder

Testerna går vidare med små portioner, ingen ost eller te.
Det funkar sådär. Jag tror att så fort jag äter så irriterar sig magen, men bara efter 12 på dagen. Fram tills dess går allt jättebra. Det är sedan det börjar och jag börjar tro att det är någt jag helt enkelt får leva med.

Ett annat problem som dykt upp att mitt ena par mammabyxor redan blivit för små så jag måste köpa nya, eller begagnade, ska kolla tradera. Men jag tittade först i nätbutikerna. Ellos har typ ett par byxor som jag eventuellt kan tänka mig att ha på mig, resten är inte snygga. Polarn och pyret har inget i stlk 48 alls, lägger ned dem helt nu. Återstår gör la redoute, som börjar få ont om stora storlekar, det blir hiskeligt lång leveranstid på dem samt svea-li som verkar ha en hel del trevlig men som jag också borde snabba mig att beställa från då de också börjar få slut på stora storlekar.

Imorgon efter jobbet ska jag botanisera de enda två butikerna i stan som kan ha något som jag eventuellt kan ha annars blir det internet igen. Att det ska vara så besvärligt att vara gravid i stlk 48. För det första är det ingen som tror att jag i vanliga fall har en så stor storlek! Det säger en hel del om klädtillverkarna i allmänhet och de som tillverkar mammakläder i synnerhet. Det käns verkligen som att de inte tycker att man ska bli mamma när man har lite extra vikt. *morr* Funderar på något slags protestlista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback