torsdagsdravel

Som vanligt en lång seg och tråkig torsdag. på jobbet kantad med några knasiga förfrågningar, några absurda förväntningar och några goddag yxskaft. Slutade med att jag gick hem 18.00. Det ska jag inte göra imorgon. Då blir det till att sluta hiskeligt tidigt. I alla fall om man betraktar 14.30 som tidigt :)

Imorgon kväll bär det av söderut. Vi ska hämta vår nya(dvs modell nyare) bil! Det blir visserligen att ta tåget nedåt landet men det fick det vara värt. Vi har redan packat och har en plan för morgondagen. Vovven ska också få åka tåg, det var längesedan nu men han brukar tycka att det är lite spännande.

I övrigt mås det eventuellt lite bättre, retet i halsen sitter dock kvar och på eftermiddagarna känns det som om jag har feber men inte resten av dagen, mysko. Vi får se hur kroppen reagerar på ledighet. Mormor myntade uttrycket lördagssjuk förra veckan när hon ringde. Hon syftade då på mamma som har en tendens att bli väldigt hängig på helgen. Det är som att kroppen orkar hela veckan men sen på helgen så slappnar den av.. och släpper in hela världens baciller så att man blir sjuk. Jag siktar på att bli kärnfrisk istället.

nej.. nu tryter inspirationen, dags för sömn





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback