utflykt och pluggande

Idag ägnade vi oss åt en liten utflykt till båten. Den mådde bra men hade fått lite mycket istäcke. Tyvärr hade vi inga bra redskap med oss så isen får vara kvar ett tag till. Om det är varmt nästa helg så kanske man kan lyckas få bort det mesta som då i solen borde förvandlats till vatten.

Just nu ägnar jag resten av eftermiddagen och kvällen åt pluggande. Hade ju pluggpaus igår så det får vi ta igen idag. Ett kapitel i kursboken ska läsas. En presentationsuppgift skall förberedas och lite mer fakta ska skrivas in i mitt uppsatsutkast. Det är nog ungefär så mycket som jag orkar med.

Men först ska jag mysa till lägenheten. Det börjar bli mörkt så fönsterlampor skall tändas och kanske ett eller annat ljus. Det blir så mycket lättare att sätta sig och läsa då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback