seg i kolan, tapeter, taxar och tur

Man blir lite seg i kolan av att vara iväg på konferens. Huvudet fylls av nya saker som man helst ska komma ihåg ett tag framöver. Tur att jag är en sån som tycker om att anteckna så att jag i alla fall kan gå tillbaka till mina kråkfötter och titta.
Det blev inte något äventyr a la förra året då vi åkte vilse de lux och tappade bort det ena och hade sönder det andra utan vi åkte lugnt kollektivt och tog oss fram snabbt och smidigt. Skönt. Jag avskyr att stressa och att inte veta var jag är. Vi klarade till och med av att åka buss hem mitt i natten utan problem. Dock lyckades jag utan min egen vetskap göra slut på pengarna på mobilen genom att köpa bussbiljett så sedan kunde jag inte ringa hem :(. Det tog ett tag innan jag kom på varför.. man är inte så snabbtänkt vid halv 12 på natten :)

På väg hem från tåget ringde målarfirman. De frågade om de fick komma och börja tapetsera imorgon!.. Jag sa nej.. men tyckte att de kunde få komma på måndag. Idag är jag ensam hemma eftersom sambon åkte på konferens så det finns inte en chans att jag kan flytta möbler för egen maskin. Så det blir till att avsätta i alla fall en halv dag av helgen för att plocka iordning 2 rum som de kan börja med. Men det är skönt att det blir av. Då vet man att det är avklarat innan det är bebisdags.

Väl hemma väntade en ensam liten tax och barnvagnen som sambon var och köpte igår. Taxen var lite klängig eftersom han varit alldeles själv och inte sett matte sedan igår. Barnvagnen var jättefin trots att den hade 5 år på nacken. Jag är supernöjd. Vi har haft riktig tur och fyndat saker till vrakpriser. Tur att man är lite om sig och kring sig ändå.




Kommentarer
Postat av: Petra Hultgren

Vad blev det för vagn?

2010-05-07 @ 11:51:49
Postat av: wizkaz

Det är en Brio kombi(tror jag) av modell 2005, blått tyg, vanliga luftdäck och bra bromsar och ihopfällningsmekanismen är sån att man måste veta hur man gör så vagnen fäller inte ihop sig själv :)

2010-05-07 @ 23:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback