krångel

Hemkomna från helgens utfärd. Tyvärr började lillan krångla med matandet. Jag köpte ju nya nappar till nappflaskan i större storlek för att matcha henne. Tyvärr hoppade vi då över en storlek vilket jag inte trodde skulle ha betydelse. Visst slog det fel. Napparna har för stort hål och hon äter för fort och sväljer tonvis med luft vilket resulterar i magknip och racerbajs. Vi har ägnat dagen åt att leta efter mellanstorleken men den verkar ju inte finnas alls. Den är inte slut utan affärerna har aldrig haft den trots att den finns i tillverkarens sortiment. Mycket mysko.
Nu när vi är hemma igen kan jag återgå till de gamla medan vi försöker få tag på dem men att det ska vara så svårt.
Eftersom lillan krånglade så har helgen inte varit så uppvilande som den kunde ha varit. Just nu sover hon dock och jag ska försöka göra det samma.

Kommentarer
Postat av: Snjodis

Kan man inte göra som man gjorde förr i tiden när jag var liten. Att man brände ett litet hål till med en uppvärmd knappnål? Men det kanske inte är hälsosamt. Obs, jag talar om gumminappen och inte om barnet. Det vore grymt sätt att komma till rätta med racerbajs och magknip. :(

2010-10-04 @ 07:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback