Beslut

Efter gårdagens gosedjursattack har vi beslutat att hunden får interneras på annan ort.

Det hela började med att han inte kunde låta lillan vara ifred i babysittern. Jag bestämde mig då för att stänga in honom i sovrummet, vilket jag brukar göra, så att han lugnar sig. Frid och fröjd tänkte jag. Men när jag sedan öppnar så ligger nästan allt innehåll från spjälsängen på golvet och tre av gosedjuren är aningens tilltuffsade. Hur han kom upp dit utan att välta något på vägen är en gåta, och utan att jag hörde honom.
Men nu kan jag inte ha dem i samma rum oövervakade eftersom han skulle kunna hoppa upp i sängen när hon är där. Hade det varit vilken annan vanlig hund som helst så hade det gått jättebra men vår tax är så korkad och envis och för tillfället väldigt svartsjuk. Då lyssnar han inte på nåt.

Vi får förmodligen besök av svärföräldrarna i helgen som då kommer få bli med en extra hund. Så till på lördag kan vi nog samsas, jag och illbattingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback