månadens bvc-rapport

Ibland händer inget och ibland händer det för mycket. Inga nya bilder har blivit inlagda i datorn och inte hinner jag skriva nåt heller. Jag är fullt upptagen med att ta hand om Hilda och det allmänna underhållet av lägenheten på dagarna och på kvällarna gör jag kalkyler, beräkningar och läser på om husköp. Det är lite därför allt går i slow motion i varje tanke finns huset och förhoppningen att banken vill låna oss pengar, möte med dem imorgon.
Gamla vännen F och hennes fästman har precis fixat sitt hus. Grattis! Blir lite avundsjuk och ännu mer spänd inför morgondagen.

I måndags var hilda 10 månader och igår var vi på bvc för månadens siffror. Hon är 73,5cm lång, väger 10.7 kg och har ett huvudmått på 45,5 cm. huvudmåttet är precis på kurvan och de andra något över. Tur att mormor köpte en ny mössa åt henne förra helgen för den jag köpte börjar bli tight.
Igår fick vi även post av mormor, haklappen som vi glömde. Tack mormor!

Idag jobbar sambon halvdag och hilda och jag ska ge oss ut och skaffa ingredienser till vår middag tills han kommer hem. Men först ska hon få sova färdigt och äta lite frukt. Det blev lite dåligt med sömn igår så hon var lite trött här på morgonen, vilket dock inte hindrade henne från att vakna 20 över 6. Jag försöker intala mig att det är bra med ett morgonpiggt barn när det vankas dagis och skola för att kunna härda ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback