plötsligt händer allt.. på en gång

Trött, trött. Det händer massor, allt på en gång.
Det blev plötsligt försommar och ganska mycket varmare än man är van vid. Jag har varit överhettad i en vecka ungefär. Hilda gillar det inte heller, hon har precis lärt sig att keps är bra mot solen i alla fall. Strumpor däremot vill hon inte ha, det har hon efter sin far:)

Jo vi var ju hos banken. De gav oss lånelöfte, men det var onödigt spännande för vi fick vänta hela helgen på besked. Vi fick veta igår och samtidigt ringde mäklaren för huset som vi tittat på och sa att han hade haft ett par till på visning och att de redan lagt ett bud så nu har vi hux flux blivit indragna i en budgivning. Givetvis har vi satt våra begränsningar och utarbetat en liten strategi, men det är läskigt spännande och jag tror att vi skaffat oss flera tusen vuxenpoäng på bara en dag. Det ska tilläggas att vi för närvarande, så vitt vi vet, leder budgivningen sedan igår. Hör vi inget imorgon får vi nog ringa mäklaren och peta lite så att nåt händer.

Påskhelgen tillbringades i halvvägshuset, massor av god mat, sol, och ganska mycket lugn och ro om man inte räknar hilda och hundarna. Hon har lite problem med den ljusa årstiden och vill inte somna och vakna när det är tänkt. Att hon somnar lite senare är ju inte hela världen men när hon vill vakna när klockan är 5 är det inte lika roligt.
Att tillbringa ett antal dagar i ett hus med egen tvättmaskin, torkvinda i trädgården, eget garage, uteplats, veranda kompost etc. gör ju inte att man blir mindre sugen på ett hus.

Det enda problemet med att skaffa ett hus så långt ut på landet är att jag måste rekvirera ett körkort omedelbums. N hade en idé igår att vi skulle göra det hela till en liten tävling då det är fler i bekantskapskretsen som skulle behöva körkort. Och jag skulle nog behöva en liten morot så varför inte:)

Nu ska jag ägna mig åt månadens tristaste syssla; räkningar! urk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback