veckans bilder

Jodå vi är här, vi har inte försvunnit. Det har blivit lite mindre bilder denna vecka.Ska se om jag kan peta in nån liten.

Nu är klockan bara nio men jag tänker gå och krypa ner i sängen ganska snart. Hilda somnar tidigt och vaknar tidigt och vill man då själv sova så gäller det att följa hennes mönster. Även om det bådar gott inför dagisgåendet att hon vaknar tidigt så är det mindre roligt just nu.

Vi har ju märkt hennes fascination för dammsugaren. Hon tycker den är rätt kul att kolla på, snurra på de små hjulen och dra i den blanka slangen. Fler bevis för hennes hushållsintresse har visat sig de senaste veckorna.
Hon har inspekterat skåp och lådor hos farmor i ett försök att hjälpa till med middagen. Vovven är mycket avundsjuk på att hilda får vara i kylen och inte han.


Hon hjälper mamma att sortera skorna i hallen.


Och dessutom får jag hjälp att sortera och vika tvätt. Helst skulle hon sitta i en av de blå ikeakassarna som jag änvänder att bära tvätten i. Därför får hon istället locket till tvättunnan att sysselsätta sig med. Sätter man henne framför själva tunnan så är den straxt över henne, det samma händer med tvättställningen.


Sedan så agerar hon ju dammsugare själv när hon småskuttar fram nån tusendels millimeter över golvet. Här är det köksgolvet som får sig en omgång. Den vita tröjan får nog få en alldeles egen omgång när det är tvättdags :)


Detta om detta. Nu får det bli sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback