en julhelg

Då var det en julhelg till ända, den har varit bra, alldeles lagom förutom på den klassiska matfronten där gästerna givetvis tog med sig mer än vad vi bad om. Kylen och till viss del frysen är full med köttbullar, prinskorvar, lax, delikatesskorv, choklad i alla möjliga former och det är en hel del julöl och annat som vi inte heller skaffat själva.

Dock smaskade vi i oss den spännande julmusten som vän N skänkt oss idag. Det var en intressant smak. Men om jag ska gilla den ordentligt måste jag nog testa den ett par gånger till. Nästan för mycket lagrad smak för min smak. Men kul att man gör något annat med must än att sätta ett annat bryggeris etikett på den. Jag behöver bara en sorts "vanlig" julmust.

Sedan kan det hända att lilla stumpan fått aningens för många julklappar. Men jag känner mig mycket oskyldig därtill. Nästa år har hon ju ett syskon som också ska få så då kanske det blir lite mindre. Det jämnar antagligen ut sig. Men tills dess är hennes rum överbelamrat. Mest av lego vilket vi utnämnt till föräldrarnas hämnd, våra föräldrar alltså. Det gör ont att trampa på lego ;)

Nu är det dags för det tråkigaste som finns.. betala räkningar...*suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback