Mellandagarna - ledighetens tid

Eftersom sambon haft semester så har vi haft det lugnt och skönt. Minns knappt vad vi gjort men det har väl varit det vanliga; försöka mata hilda, försöka få hilda att sova, försöka ta ut hilda på promenad, äta mera mat, pyssla med våra julklappar, städa lite, tvätta lite(av någon anledning producerar vi högvis med tvätt).
Vi gjorde en tur till ned till staden där sambon gjorde slut på sina julklappspengar på diverse nödvändiga och onödvändiga prylar. Vi sprang på H och lilla L som var på skojakt. Sedan lyckades jag trilla pladask på en gigantisk isfläck utanför bion och slå huvudet i bioskyltarna. Ont gjorde det vill jag lova.

Vi företog en resa uppåt landet till tjocka släkten. Vi lunchade hos mormor och morfar som bjöd på kallops.. mumma efter all julmat. Och så blev det ju lite kakor såklart. Väl hemma hos mamma och pappa softade vi till det rejält och till och med Hilda tog det lugnt och lät sig sövas utan sele.. hurra!

Torsdagen innebar lite extra julfirande med aläkten. Vi åt alldeles för mycket mat och godis igen och öppnade mer julklappar och lekte lite julklappsspel. Ny kul grej. Kanske idé på att bara köra det framöver för det var riktigt skoj. Tyvärr blev det utan kusin S och lille London. Han hade feber så de ville inte smittas. Tråkigt men så är det när man har små barn visst.

Efter all denna maten så styrde vi kosan hem igen, tur att det inte är så långt annars hade nog sambon hamnat i matkoma. Och det är skönt att Hilda gillar att åka bil.

Kommentarer
Postat av: lisen

låter som ni haft en härlig jul! när jag läser att du halkat o slått i huvet, minns jag när jag var hos dig o halkade, o svimmade sen när vi var inne på friskis eller vad det var. shit, vad ont det gör att slå i huvet! hoppas du inte fick några allvarliga men... kram!

2011-01-04 @ 23:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback