familjegrupp och växa-säng

Idag har vi gjort lite vettiga saker istället för att bara semesterdrälla.
Först var jag och stumpan iväg och kollade in familjegruppen i församlingshemmet. En liten men trevlig skara människor. Jag tycker alltid det är roligt att träffa folk och stumpan tycker ju det är roligt att leka och sjunga så det passar oss bra. Så det här blir nog ett stående inslag i vår. De har till och med program för vad man gör varje vecka. Nästa vecka är det pyssel inför alla hjärtans dag. Det kan bli kul för stumpan gillar att måla och då kanske vi kan fixa någonting tillsammans. Om vi nu kommer dit nästa vecka vill säga ;)

Sedan i eftermiddags så gjorde vi en tur till skara och blev med växa-säng till stumpan. Dock måste det köpas en madrass till den men först ska jag ta lite mått så att det blir en bra madrass, som passar i lite olika längder. Det är ju en totalt ställbar säng som kan justeras in i minsta detalj men så många madrasser kan vi inte ha :). Känns skönt att vi ordnat med detta eftersom vi blivit rekommenderade att ge stumpan ny säng ett tag innan lillasyskonet måste ha spjälsängen. Vi har ju dessutom en övergångsperiod med vaggan som sambon ska fixera i ett läge, den gungar dessvärre inget vidare(min käre morfar var inte superhaj på hur man konstruerar vaggupphängning på bästa sätt). Men den är fin och stabil så om den bara är stilla så kan bebisen sova i den i ett par månader i vårt rum i alla fall. Och det ska väl räcka hoppas jag. Stumpan fick eget rum lite väl sent enligt mina empiriska undersökningar. Så senast till försommaren tänkte jag att bebisen ska ha eget rum. Men man vet ju inte hur det går. Jag håller mina tummar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback