lite mammasvammel

Månadens tråkigaste avklarat, räkningar upplagda för betalning och jo, det blir lite över denna månaden också. Konstigt nog. Sedan kom årets tråkigaste brev, det från csn som talar om hur mycket pengar de tänker kräva av en. Det är en hiskelig massa men det minskar å andra sidan lite på det nu för tiden. Det gjorde det inte innan, så det är ju också lite positivt.

Imorgon gör jag min sista arbetsdag på över ett halvår. Eftersom jag hållit på i över en vecka att avveckla mig själv och neutralisera min arbetsplats så att min snälla vikarie A kan flytta in så är jag inte ett dugg stressad. Inte av det i alla fall. Nu undrar jag bara vad jag och stumpan ska sysselsätta oss med i 3 veckor(förståss under förutsättning att det blir tre veckor). Jag tror att jag får starta något slags minidagis här hemma med minst en inne och en ute-aktivitet varje dag så att man tröttar ut henne lite. Vi kan inte ha det som under jullovet då hon började utveckla tonårsfasoner på morgonsovandet.

Idag var äntligen bekantingarna L o P i tidningen med sin lilla plutt. Kul, kul och grattis igen vännerna om ni läser :) Jag har varit nyfiken må ni tro. Ska bli jättekul att försöka ses framöver. Någon att vara mammaledig med denna gången också, det är ju perfekt!

Nu ska mamman vara mer förberedd än förra gången och gå och packa en bb-väska. Tänker vara beredd på allt.. i alla fall allt jag kan komma på :)

Kommentarer
Postat av: Linda S

Vi fick se till att få tummen ur när vi ändå var på KSS och fota oss. Mormodern blev så stolt så hon beställde kopior av det för att dela ut till släkt och vänner :) Ska bli kul att kunna ses, du får dela med dig av din lärdom till mig nu :) Kram!

2012-02-01 @ 21:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback