värme och hattar

Barnen har haft det lite tufft i värmen. Stackars lillplutten har inte så mycket kortärmat och kortbent i garderoben och får därför bli liggandes lite halvklädd för att inte förgås i värmen. Till storasyster kom jag ju dock på att jag köpte lite shorts etc på klädbytardagen. Jag hade lagt dem långt in i garderoben så de nästan föll i glömska. Däremot bråkar vi om solhatten som ofta helt plötsligt åker av och ska ligga i mammas ficka istället. Vet inte riktigt hur hon fått för sig det. Jag tror att hon helt enkelt hellre vill ha en keps. Till råga på allt så lyckades hon förlägga lillebrors solhatt idag. Det verkar som att hon har något emot solhattar.

Solkräm har vi i alla fall hemma och det har lilla damen inget emot, hon kladdarlite själv till och med. Hon är duktig när hon vill den där damen.
Igår vägrade hon sova middag och däckade efter att ha fått i sig nästan hela kvällsmaten i sin stol. Så mamman fick byta om på en sovande stumpa, det var längesedan. Idag gick hon lydigt och vilade sig efter lunch vilket som tur var gjorde att hon orkade bada nu ikväll. Hon var en smutsig liten dam.

Nu sitter jag i vår svala gillestuga och tänkte låta bli att somna innan schlagern är slut. Om hon faktiskt vinner vore det ju tråkigt att missa det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback