veckoslut och kläder

Veckan tog slut denna gång också, bara helgen kvar. Vi fick eftermiddagsbesök av mina föräldrar som har hjälpt till att leka och gosa med barnen. Skönt med assistans. Det hade vi ju i början av veckan också av svärföräldrarna som passade barnen så vi kunde gå på fest båda två. Det var riktigt lyxigt, stort tack!

När det nu blir helg och tydligen fint väder så ska här tvättas. Ingen av oss lider akut nöd på rena kläder men tvättberget i källaren framkallar ångestfyllda tankar. Jag hyser dock idéer om större smutstvättsförvaring i källaren för att kunna optimera användningen av våra kläder. Vore kul att göra ett experiment och se hur lång tid det behöver ta innan absolut måste tvätta för att ha något att ha på sig. Jag gissar att jag själv på överdelsfronten(bh undantaget) skulle kunna gå 4-5 månader innan jag behövde tvätta. Har hiskeligt mycket kläder. Det känns dock bra eftersom det gör det enkelt att låta bli att shoppa nytt. Tricket med att lägga undan säsongskläder gör också att det känns som att man får en ny garderob två gånger om året. Packade upp sommarkläderna förut och även där kändes det som att det fanns en tröja för varje semesterdag, minst. När har jag köpt alla de här kläderna?

Svaret är förmodligen: innan jag skaffade barn. Nu finns det så mycket annat att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback