ny telefon

På önskelistan idag står en ny mobiltelefon. Den började uppföra sig mystiskt för några veckor sedan och har inte blivit bättre. Den laddar ur när det ringer fast det är batteri kvar. Den kopplar inte upp när jag ringer, ibland hörs jag inte när jag svarar. Ibland visar den inte vem som ringer trots att nummret finns i min adressbok. Kort sagt: det måste bli en ny snart.

Problemet är ju vad man ska ha för nån. Jag är kräsen för jag vill inte ha en telefon med massa fluff.
Det ska gå att ringa på den, skicka sms och kanske mms(det kan ju vara kul att kunna ta emot det folk skickar utan att behöva gå in på internet), färgskärm (men det finns väl inget annat nu för tiden), det får gärna gå att byta ringsignal till något roligt och det kan få vara en kamera i den men det är bara ifall det inte finns utan.
Och så får den absolut inte ha några olåsbara knappar på sidorna och knapparna får heller inte vara för små och inga fula "styrpinnar".

Har du sett en sådan telefon så hojta till.

*poff*

Kommentarer
Postat av: Maian

Vad ska du ha för märke? Nokia, Samsung, SonyEricsson?



Vi har en massa beg-telefoner på jobbet om de kan vara av intresse. En hel del är i riktigt gott skick, har använts i ett år typ. Kostar typ 500 kr och uppåt. Har bla en ruskigt söt liten samsung som är hur liten som helst.



Vill du ha en "candybar", vik-telefon eller kanske en skjut-ut-modell? Candybar är vanlig modell, du kan inte vika den eller nåt. Vik-telefoner har ofta fördelen att knappsatsen är omöjlig att komma åt medan telefonen är ihopvikt och därmed funkar det som en slags knapplås - du råkar inte ut för Martins problem med fick-kameran. Tror det kan vara samma med skjuta-ut-knappsats-modellerna.



MMS-inställningar kan du ladda hem från din operatör till typ alla telefoner som fixar 3G, och det gör de allra flesta idag. Och ja, du vill ha 3G - ger möjlighet till bättre täckning då GSM-nätet inte byggs ut mer medan 3G gör det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback