bland tvätt och schlager i ensamhet

Det är lördag och jag är lite ensam. Ibland är det rätt skönt att vara själv och pyssla men idag tröt energin och då är det inte lika roligt att vara själv. Jag är annars ganska bra på att sysselsätta mig. Idag är jag dock på "sitta inne och se på dvd samt moffa godis humöret". Jag lyckades att stå emot godiset men inte dvd:n dess värre. Den förstärker bara känslan.
Lite popcorn blev det trots allt. Men jag räknar inte det som godis. Jag och hunden sitter och delar på bottenskrapet i detta nu. Han är mycket förtjust i popcorn, särskilt när man kastar och han får fånga :). Knasig hund jag har.. men ack så söt. Och när han är sådär söt så kan man ju inte låta bli att bara ge honom en liten godbit till.

Det är ju lördag och vid det här laget tror jag ni vet vad som gäller. Jag tvättar :) Det känns ganska skönt att ha den rutinen även om det är lite väl mycket vuxenpoäng att vara hemma och tvätta en lördag. Det blir dock inte nybäddat idag. Får ta det till veckan om jag kan hitta en lugn kväll.

Eftersom jag var på ohumör orkade jag inte riktigt engagera mig i kvällens schlagerextravaganza. Missade första låten för jag var i tvättstugan. Men det gjorde ju inte så mycket, jag och alla andra fick ju höra den igen. Tyckte inte någon låt var så där rackarns bra. Jag har nog redan hittat min favorit så inget annat kan riktigt mäta sig. Hoppas bara det håller hela vägen.
Som tur är lyckades faktiskt programmet höja mitt humör lite. Fast inte genom musiken då utan pausunderhållningen. Tycker Lasse Berghagen är helt underbart ond och Björn d.y. är hysteriskt rolig. Det är nästan så det är värt att titta bara för det.

Ska börja pyssla iordning mig för kvällen. Imorgon blir aningen hektisk. Ska bli intressant att se när det blir en lugn stund över. Det är ingen som har en extra söndag att låna mig? Jag kan betala tillbaka med ränta *lovar*

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback