Efterlyses: lösningar på moment 22

Det märks väl inte alls att maj är den mest hektiska månaden på året. Just nu är jag allt för sällan hemma och tycker inte att jag hinner med någonting när det faktiskt i själva verket är så att det är för att jag gör så mycket som jag inte hinner vara hemma. Dagens moment 22 alltså.

Denna vecka är inget undantag heller. Tack och lov är det en kort vecka, slut redan imorgon då det bär av på en kort utfärd till mamman och pappan i ett par dagar. Men redan på lördag är vi tillbaka. fast egentligen är det ganska skönt. Alltid bra att ha en dag då man inte har något planerat. Jag måste försöka hinna göra lite saker då.

Något som jag är mycket fascinerad av är alla ni där ute som hittar ork och inspiration till att orka med allt vardagsgörat. Det är ju så att jag 13 dagar av 14 tittar på diskberget och bestämmer att det där gör inte jag idag. Trots att jag vet att om jag istället gjorde det varje dag så besparar jag mig den där lördagsförmiddagen som det tar att röja upp i köket. Hur orkar man plöja på i 120 varje dag i en vecka och somna klockan sent? Är det så att tricket är så enkelt som att inte sätta sig ner när man kommer hem från jobbet? Sätter jag mig ner är det ju sällan som jag reser mig igen.

Efterlyses alltså: lösningar på moment 22, Var finns orken och inspirationen? Vad gör man när man hotat sig själv så många gånger att man blivit avtrubbad?

Tips mottages tacksamt.
Nu ska jag försöka packa väskan och komma i säng före midnatt.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback