sista dagen

Det är bara onsdag men ändå är det sista dagen. Sista dagen jag är anställd och får pengar i vilken form det nu vara månde. Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Vem anmäler man till att man vill vara föräldraledig? Måste man prata med arbetsförmedlingen, försäkringskassan, akassan? jag har noll koll. Och eftersom vi fortfarande inte har fått hildas personnummer så kan det bli lite jobbigt att anmäla detta alls. Så morgondagen kommer inledas med något slags detektivarbete. Det är massor av instanser som ska meddelas om allt. Ibland undrar man ju hur smidigt det papperslösa samhället fungerar när ett led i den elektroniska kedjan falerar? Om allt bara hade flytit på så hade det varit klart och anmält för länge sedan. De kan inte ens göra en journal åt hilda på BVC eftersom det inte finns något personnummer. Irriterande.

Det är också sista dagen i juni och Hilda är 12 dagar gammal :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback