blåst, pyntat och lite längtan

Som tur är har jag inte behövt sätta foten utanför dörren idag, hade jag gjort det hade jag varit bortblåst. Här blåser det visserligen inte så hårt som på andra ställen men jag tycker det är fullt tillräckligt för att kalla det storm.

Igår hade vi inflyttningsfest i vårt lilla hus. Vi hade väldigt trevligt trots att vi fick lite manfall redan innan vi börjat. Hoppas du mår bättre idag vännen!
Vi fick en ensam nattgäst som jag tror sov ganska gott. Efter att ha matat honom med frukost vid elvasnåret så vågade han sig på att åka hem.

Nu har vi städat bort efter festen, trollat ihop matlådor av resterna och börjat så smått med julpyntet. Måste dock ha lite mer gardinstänger för att kunna fortsätta. Gardinerna gör massor för stämningen.

Så nu längtar jag i alla fall lite till julen och jag hoppas att det ska bli lugnt. Mest just nu längtar jag efter stumpan som har varit hos mormor hela helgen men de ringde nyss och beställde kaffe så hon är på väg hem :), ska bli skönt! Mamman blir så ängslig och ynklig utan stumpan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback