dagens utflykt

Idag blev det lite utflykt till staden. Stumpan och jag har åkt buss och sedan våldgästat N och M lite grand. Frukstund och blöjbyte innan vi begav oss ut för lite shopping i sällskap med än så länge fröken N. Det blev gengåvan i jakt på luciautstyrsel till stumpan. Ett styckte tomtetröja + byxa nu inhandlade, ett set från åhlens. Nu behövs mysiga röda eller grå sockar till detta samt tomteluva. Det fanns inga på gengåvan. Däremot hittade jag en jättebra vanlig vintermössa till stumpan. Gengåvan är en guldgruva.

Vi gick lönehelg till trots ner till stadens butiker i jakt på lite vantar, sockar etc till stump. Det var också ganska lyckat. Ett par tjocka lekhandskar med extra grepp, ett par tjocksockar att ha i stövlarna på dagis och två par strumpor till. Hon håller på att växa ur en storlek och den vi har sockar i hemma är fortfarande för stora men nu tror jag att jag hittade nåt mellanting. Det är ju så olika mellan affärer. Nu blev det kappahl eftersom jag har presentkort där. Har fortfarande lite pengar kvar där om det skulle vara så att vi behöver mer grejor framöver.

Vi snokade också på hem o hobby, trevlig affär med alldeles för mycket fint. Dock för tillfället inga vinröda gardiner till mitt kök. Däremot en fluffig lila filt som jag spanat på i flera olika affärer, så den fick följa med hem denna gången.

Mat intogs på stan, upptäckte dock att jag lätt kunde beställt en barnportion till mig och stumpan tillsammans. Jag satt och kämpade med min supergoda pasta tills magen protesterade och stumpan var inte alls sugen på sin hamburgare. Knappt halva gick ner tillsammans med en mycket liten mängd pasta och tomat. Men hon ville ju inte ha mer så vad ska man göra. Man vet att hon är mätt när hon låtsasäter och sedan slänger det på golvet.

Sist inhandlade vi halloweengodis utifall att det skulle komma några läskigt utklädda barn på besök. Hittills har jag haft två häxor, en död och en djävul här som knackat på, Döden och djävulen var mycket engagerade med pannlampor, pumpaljus och väl tilltagen godislåda :)
Nu tror jag dock inte det kommer fler för klockan börjar bli mycket. Det kanske har varit fler här innan vi kom hem, vi var ju inte hemma förrns efter fyra. Får spara godiset till imorgon ifall det dyker upp fler. Jag vågar i alla fall inte äta av det själv ifall magen börjar protestera.

nu blir det inte mer vettigt gjort ikväll, eventuellt lite disk, annars hägrar en jättekopp te i sängen om en stund. Det tog på krafterna att vara på utflykt. Tack N för idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback