dystert

jag tror jag aldrig kommer sluta fascineras av hur mitt humör kan pendla upp och ner. Idag var jag i stort sett till freds med livet tills saker började gå lite halvsnett. Inte för mig personligen men de påverkar mig. Allt från att de ska ta ner våra system med kort varsel imorgon på jobbet så att det inte kommer finnas något att göra, till att det verkar vara någon som dött i vår lilla stad. Ingen jag kände personligen men namnet är bekant och jag har säkert träffat personen ett flertal gånger. Det känns inte bra. Så därför blev jag dyster.

Det hjälper inte att jag blev sittandes i över en timme i telefon med ett av mina jobb. Det känns inte heller bra för tillfället. Jag funderar starkt på att rekommendera en annan utbildning. En som går på distans eller på folkhögskola. Jag tror att det skulle passa vederbörande mycket bättre. Jag kommer i alla fall inte kunna hjälpa särskilt mycket mer än vad jag redan gör. Och det känns inte heller bra. Jag ska ju bara vara ett stöd. Jag ska inte behöva vara personen som säger att något inte är genomförbart. Men det känns som att jag måste för att jag är den enda som får något gehör. Besvärligt.

Att jag blev sittandes i telefon sabbade min tvättid så jag hann bara med 3 maskiner istället för 4 men jag sitter ju inte i sjön så det reder sig. Får boka en till tid någon dag. Fast jag märkte nu att i den korridoren som jag tvättade går inte min nyckel men eftersom det var upplåst så ordnade det sig. Får testa på översta våningen om min nyckel går dit. Annars måste jag ringa hyresvärden igen och påtala att jag faktiskt inte har tillgång till tvättstugan. Och så kan vi faktiskt inte ha det.

Dagens ljusglimtar får vara att jag får beröm på mina jobb, samt att mina auktioner på tradera ser ut att bli lyckade. Sen hoppas jag att min sambo ringer och väcker mig när han kommer hem.

tihi. tänk vad lite musik piggar upp. Min playlist kom inte så långt som jag trodde igår. Just nu spelades en låt från soundtracket till South Park the movie. Titeln är inte rumsren så jag tänker inte skriva ut den.. men den innehåller lite under bältet-humor. Det var precis det jag behövde. Eller också är jag bara övertrött.

Nu ska jag surfa kläder tills jag somnar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback