Dagens Ilandsproblem

Dagen har knappt börjat, känner mig inte riktigt vaken än. Ytterligare en dag på jobbet där det inte händer så mycket. Har med mig min nyaste katalog från H&M och tänkte bläddra i den ett tag. Man får så många kataloger att man får beslutsångest. Det kliar i fingrarna och man skulle bra gärna vilja ha en del nytt och snyggt inför hösten. 
Detta leder mig som av en slump till dagens ilandsproblem:
Alla dessa onödiga prylar som vi överkonsumerar och överexponeras av och som man faktiskt inte på något sätt måste ha. Vi må inbilla oss att vi bara måste ha den där nya jackan, klockan, bilen, mp3-spelaren eller väskan, av olika anledningar. Men i det långa loppet så spelar det ändå ingen roll. Så länge du har en jacka som är varm och en bil som tar dig dit du ska så kan väl det räcka. Jag förstår inte "hysterin" kring vissa modeprylar och modepersonligheter och det kommer jag nog aldrig att göra. Är man uppvuxen med viskningen "Tänk på barnen i Afrika" i bakhuvudet och med ärvda kläder på kroppen så är det svårt att skaffa sig något "bara för att".

Dagens positiva tanke: Det regnar inte och ikväll är det tedrickande hos mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback