Utmaning

Jaha. Då ska vi se då. Det var en himla lång lista. Får se vad vi kan göra av den. Det kommer nog ta en stund av min hittills tråkiga dag  i alla fall. :)

Kläder: 
1. Vad använder du just nu för jacka?
Min Everest. Vind och vattentät vår-sommar-höst-jacka. Passar utmärkt i svenskt sommarväder.
2. Vad använder du för skor just nu?
Eftersom det är fredag så har jag slagit på stort i mina högklackade "mormorspjucks".
3. Favoritfärg på kläder?
Säsongens färg på mig är blått. Absolut inte babyblått och inte marinblått. Det är bara blått :).
4. Favoritmaterial på kläder?
que?.. sånt som inte kliar och klibbar fast?
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu?
En hel massa ur nya ellos och josefssonskatalogerna.
6. Favoritaffärer?
Bästaste affären i världen Evans i London. För oss med form _och_ stil.
7. Hur mycket köper du kläder för i månaden?
Oj inte är det mycket inte. Köpte ett par topar förra veckan för läskigt mycket pengar. Skyller på att jag var bakis och att elli lurade mig ;)
8. Favoritmärke?
Märken är inte min grej men de märkessaker jag har som är bra är min Everest-jacka som jag nämde ovan och sen gillar jag det mesta från Amica(som också har storlekar för form).
9. Vad har du för byxstorlek?
En obefintlig storlek eftersom den större storleken är för stor och den mindre är för liten. Jag vill ha den mitt emellan *suck*
10. Vad har du för tröjstorlek?
Det som passar

DITT RUM/HUS
1. Stort, litet eller mitt emellan?
Litet med tanke på att vi är 2 plus en hund.
2. Vilken färg på tapeterna?
Tapeter?
3. Vilka färger går rummet i i övrigt?
färg.. vi har lite dassbruna lädermöbler men det är väl allt.. Försöker få det blått.
4. Favoritmöbel i rummet och varför?
Soffan och sängen. För att jag är en soffpotatis och sjusovare.
5. Vad vill du ändra?
ehmm.. allt. Ny lägenhet? Ja tack.

6. Vad har du där inne av följande:

a) ...tv?
Ja 2 st
b) ...video/dvd?
2 dvd en video
c) ...dator?
ja.. de tänker jag inte ens räkna
d) ...stereo?
ja ett gammalt skrälle
e) ...telefon?
ja det står ett par nånstans
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster?
ett par träd, en väg och sen nästa hus. om jag har tur är det lite folk som går fram och tillbaka på cyckelvägen också.
8. Vad gör du oftast i ditt rum/hus?
hm.. är tror jag?
9. Vem förutom du brukar sova i din säng?
Jag och sambon på natten och hunden på dagen.

SOCIALT
1. Hur ofta festar du och vart brukar du gå?
Det blir inte så ofta nu för tiden men när det blir så som alltid hamnar jag på Boulogner.
2. Senaste konserten du var på?
Dublin Fair på Café August i Karlstad. Helt och fullständigt lysande!
3. Pub/krog eller diskotek?
Det beror väl på humöret. Nästa gång jag ska ut så måste jag nog dansa annars förgås jag.
4. Hur mycket, hur ofta och vad dricker du?
Inga mängder att tala om och inte är det ofta heller för den delen. Jag smuttar gärna på whisky och sen så finns det ett och annat gott vin.
5. Röker du och i så fall vad och hur mycket?
Aldrig ens testat
6. Tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte?
ehm.. Nej!
7. Vad är syftet för att du går ut?
För att jag vill. Någon annan anledning finns inte.
8. Privata fester eller ?ut??
Båda funkar bra på mig.
9. Dansar du mycket?
Ja helst.
10. När ska du festa nästa gång?
Nästa planerade fest är sommarpub #3 om två veckor.

BLANDAT
1. Vad heter din morfar?
Göte

2. Var har du i din

a) ...jackficka just nu?
Mina nycklar
b) ...skolväska just nu?
har ingen sån
c) ...handväska eller liknande just nu?
lite allt möjligt. Mest framträdande idag är tågbiljetterna, ska åka till älsklingen.
3. Vad är du beroende av?
Socialt intellektuellt roligt umgänge
4. Vilket land kommer du i från?
Sist jag kollade stod det sverige i passet.
5. Vilken sorts lypsyl använder du?
ehm *kollar* labello står det
6. Vad tror du på?
eh ja hur menar du då?. Jag vill nog inte säga att jag tillhör någon religiös trosinriktning eftersom Gud inte är min grej(trots att jag har religiös uppfostran). Jag tror på saker som kärlek, vänskap och sanning.
7. Vilken religion tillhör du?
Jag bekänner mig inte till någon religion. Det finns så mycket fack att stoppa människor i så man blir yr. Om någon påstår att jag passar i ett av dem så fine det får stå för dem.
8. Vad köpte du senast?
ett wienerbröd till fikat igår
9. Har du nåt husdjur?
Ja en vovve.
10. Vad bor du i?
vad? tja lägenhet tror jag termen är.

* 4 jobb jag har haft:
-hemtjänsten
-närbutiksbiträde
-datalärare
-mentor/lektör åt studenter med handikapp och andra svårigheter

* 4 filmer jag kan se om och om igen:
Bara fyra? ok då
-Dirty dancing
-Star wars (alla filmer)
-Sagan om ringen (alla filmer)
-Harry Potter (alla filmer)

* 4 städer jag har bott i:
-Kristinehamn
-Skövde
Jag har helt enkelt inte kommit längre

* 4 tvserier jag har tittat på:
Bara fyra igen? jaja
-Zorro, både den från 50-talet och den från 80/90-talet. Tokbra
-Lois & Clark
-The Tribe, fullkomligt älskar den.
-Buffy.. såklart!

* 4 favoritlåtar (just nu) :
-Brick and Lace - Love is wicked
-Nelly Furtado - Say it right
-Sean Kingstone(plus stavning) - Beautiful Girls
-Markoolio - Ingen sommar utan reagge (plus stavning)

* 4 favoriträtter:
- Tacos
- Hemmagjort potatismos och hackkorv eller pölsa med oändligt massa rödbetor
- Det som Gun och Martin lagar, allt är hur gott som helst
Kan inte komma på något mer specifikt. Äter ju nästan allt ;)

* 4 platser/länder jag vill besöka:
- Pyramiderna i Egypten
- Ruinstaden Petra i Jordanien(tror jag bestämt att det är)
- Stonehenge i England
- Kina, där finns det mycket att titta på.

* 4 ställen där jag känner mig bekväm:
- Underligt nog på jobbet.
- Hemma såklart
- Hos mina vänner
- Hos mamma & pappa samt hos svärföräldrarna

Det var nog allt.


REGLER:
Utmana själv sex nya personer vars egendomligheter du vill upptäcka! Lägg till deras namn i din blogg så att folk kan kolla vem som är utmanad. När det är gjort skriver du en kommentar i deras gästböcker/e-mail för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa din blogg för mer information.

Eftersom jag har okoll på vilka jag känner som bloggar så har jag nog bara en och det är:

Marie
http://absolutguldkant.blogspot.com/

Känn dig utmanad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback