Mysig söndag

Jag och vännen E travade till staden. Söndagsöppet är trevligt. Vi hann leta både kläder, väskor och lite gardiner. Det blev inte så jättemycket köpt men det var väldigt trevligt. En alldels lagomt mysig söndag. Vi sprang på bekantingen H med bihang på rådhuset. Det var länge sedan och därför extra roligt.

När vi tröttnat så traskade vi hem till E i vintermörkret och frossade i glögg och pepparkakor och inspekterade våra fynd. E fick två koftor, en känning och ett par tights. Jag fick en väska :). Jag kände att jag behövde bli lite mer sofistikerad. Nu fattas bara en plånbok. Vi tittade på det idag men jag fick beslutsångest så det blidde ingen. Får ta det nästa vecka.

När E sparkade ut mig traskade jag till affären och expresshandlade. Väl i kassakön ringde jag min privata taxi(läs sambon) så när jag handlat färdigt fick jag skjuts hem. Väl där väntade min lilla voffs som ville ha promenad så vi gav oss ut på en runda.

Under tiden började sambon laga söndagsmiddag. Älgstek med potatis och kantarellsås.  Jag grävde dessutom fram en vinflaska ur gömmorna så vi har lyxat på ordentligt. Vad ska man annars med söndagar till :).

Nu sitter jag här mätt och belåten. Ska bara ta ut lilleman en gång till och sedan blir det sängen. Det blir nog en lång dag imorgon.

Sov gott på er
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback