nej jag borde inte..

observera be-toningen i rubriken "nej jag borde inte.."

Jag har ju bara tänkt diska sedan nån gång i förra veckan. Vi har ju diskmaskin men allt går inte att köra i den. Det är ju inte så mycket till att börja med och man tänker att det är så lite så det kan stå tills imorgon. Det är ju bara det att då fyller man på. Det slutar med att man är för lat för att diska så man äter en hård smörgås till frukost istället för gröt för att det inte finns några grytor. Och nej.. i min värld är en hård smörgås inte frukost. Ni som känner mig vet att jag behöver min havregrynsgröt för att överleva.

Nu är klockan halv elva och jag tänker inte ställa mig och diska nu. Imorgon efter friskis får jag ta mig i kragen och fixa. Annars blir det hårda mackor på fredag och så kan vi inte ha det.

Jag har dessutom flera gånger de senaste dagarna tänkt att vi måste handla och laga matlådor. Men nej det har inte heller hänt. Det är lite dyrt att det blir utemat för mig minst 1 gång om dagen. I och för sig så är det inte så dyrt på vår resturang men det är dyrare än att laga själv. Vi får se om jag hinner med någon sådan aktivitet i helgen. Idag och imorgon är kört.

Jag och mina ilandsproblem.. jag säger då det.
Nu ska jag sussa i alla fall.
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback