trasigt

igår hade vi en riktig städdag. sambon har röjt i vårt ruskigt överbelamrade datarum, städat bort gamla trasiga datorer och annat skrufs. Han har t.o.m. dragit om kablarna till datorerna så att de är fint upphängda (tack herr T för kabelskorna). Det är bara ett problem. efter att ha satt ihop min dator igen så har min fina trådlösa optiska mus pajat. Den funkade finfint på morgonen och inga ominstallationer, batteribyten eller programuppdateringar hjälper. Jag tror att den fick för sig att den nu skulle gå i pension. Vi har ett sista test kvar; att flytta den till sambons dator och se om den funkar där. Så jag har inte riktigt gett upp hoppet. Nu använder jag istället en gammal med sladd och tre mycket tröga knappar som man får träningsvärk i fingrarna av att trycka på. uff uff och den har inget hjul heller. Jag vill ju kunna scrolla. suck.

Idag ska vi finputsa det sista eller ja sista och sista. vi blir nog aldrig klara ;). Men vi ska röja det sista i datarummet och se till att torka golvet. Sen är jag nöjd.

Det gör mig faktiskt inte alls så mycket att vara utan nätet lite. Det blir mer gjort för oss :)

nu ska jag börja med att diska
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback