datafritt

Jag tog visst ledigt från datorn i helgen. Har inte tittat på en skärm sedan jag gick från jobbet i fredags. Skönt!
Det blev istället en lång helg med massa annat fluff.

Festen i fredags var en höjdare. Mycket god mat och dryck. Det bästa var nog att vinet stod uppskrivet i programmet så nu kan jag traska till systemet och leta upp det. Mycket prat, lite dans och riktigt trevligt. C lurade iväg mig på efterfest hos vilt främmande människor. Sånt har jag ju inte gjort sedan.. hm sedan jag var såndär student. och nej det är väl inte så längesedan det heller. Dock gäspade jag mest medan C var i sitt esse. Vi traskade hem frammåt 4 tiden med en marsalk och en kårkattredaktör i släptåg. Det var trevligt.. eller fnissigt snarare :).

Vaknade på lördagen straxt innan 9 av att ytterdörren gick igen. Sambon skulle på tävling. Det som dock gjorde att jag inte kunde somna om var att han inte sagt hur länge han skulle vara borta, ifall han hade promenerat hunden och inte heller hade tagit med sig telefonen. Den låg istället och laddade ur på hans sängbord. Suck. Smått arg och irriterad bestämde jag mig för att gå upp istället och så var den sömnen för evigt förlorad. Löste min irritation med dusch, marmeladsmörgås och hundpromenad i tur och ordning. Sedan var den sköna lata lördagen tillbaka. Och som sagt inte en glutt på datorn.

Helgen var ju nämligen räddad redan i fredags då min Tribe säsong 2 anlände bokstavligt som ett brev på posten. Men jag har faktiskt bara sett 13 och ett halvt avsnitt än så länge. Den måste ju räcka ett tag. Eller tills jag har råd att köpa nästa :)

Imorse ringde klockan ogudaktigt tidigt. det stod 05.30 när jag tittade. Urgh. Dags att duscha igen.. och masa sig ut till skjutbanan för att hjälpa till med tävling. Det har varit ganska roligt men man var rätt groggy kl 7.30 när folk förväntade sig att man skulle göra massa saker. Jobbigt med två nätters förkortad sömn.
Vi kom äntligen hem vid halv 4 med en massa överbliven korv. Det var också det som blev kvällsmat och ärligt talat så vill jag nog inte se nån mer korv på ett par dagar ;)

Just nu vill jag nog inte se någonting annat än insidan på mina ögonlock. Ska ta ut vovven en sista kort sväng och sen blir det sova av. Jippie !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback