härligt

Vilken fin dag det är ute. Solen skiner och det är nästan vindstilla. Jättevarmt i solen vill jag meddela. Både jag och vovven stjälpte i oss massa vatten när vi kom in från vår långa lördagspromenad. Blev lite förvånad när jag hörde väderrapporten på radion där de sa att det skulle vara dis och risk för regn i hela landet. Ibland är jag allt lite tacksam för det där Billingeberget, trots att det allt som oftast skapar motsatta förutsättningar.

Sen kanske jag inte är pålitligast vad gäller värmeperception idag. Jag har nog lite feber. eller mycket.. hm. Har ju ingen fungerande termometer så jag vet inte. Jag ska i alla fall softa hela dagen så jag orkar med att kalasa ikväll. Vännen S fyllde år i veckan så idag ska vi fira.

I mitt softande ingår dock att byta gardiner och tvätta vovven och alla textilier han har kontakt med. Någon form av utslag/ohyra är det nog frågan om. Frågan är bara vad för sort. Vi får la se. Vi ska vaccinera honom i veckan så vi ska be att de kollar på honom. Han har ju inte varit ritkigt pigg sedan vi trimmade honom. Förhoppningsvis hjälper det med att bada honom.

Nu mot gardinerna. *poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback