besvärligt

ibland tycker jag inte om mitt jobb. För det mesta tycker jag det är toppen MEN..

När jag på min kvällspromenad blir igenkänd av en magisterstudent från afrika som träffat mig på skolan är det mindre roligt. Att personer från afrika har en helt annan kultur eller ska man säga ett annat socialt sätt är besvärligt uppenbart när han helt sonika frågar om han får göra mig sällskap. Jag har ju ingen aning om vem människan är! Blev smått paff och kom mig inte direkt för att tala om för honom att det inte riktigt funkar så här i sverige. I alla fall inte i min lilla värld.

Jag skyllde helt enkelt på hunden och tråcklade mig iväg. Jag är mycket tveksam till personer som av ingen uppenbar anledning alls vill prata med mig/lära känna  mig. Visst kan jag förstå att det känns konstigt och ensamt i ett främmande land men ändå. Vi nordbor är kyliga och där med basta. I alla fall den här nordbon.

Nu ska jag i god tid gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback