Dilemman dilemman..

Det har varit segt i ett par dagar. Det känns som att introveckorna sög musten ur en och nu finns bara orkeslöshet kvar. Inte för att jag direkt var delaktig i introduktionen, jag var ju bara på jobbet medan den schwichade förbi utanför. Jobbet tuffar nu på som i en dimma. Tur att jag inte jobbar på ett kärnkraftverk. Då hade det varit risk för en Homer Simpson-effekt.

Dagens ljusglimt var min kvällskurs i webbdesign. Sitta och leka med photoshop i flera timmar är roligt. Denna kurs är också upphov till dagens Ilandsproblem. I slutet av kursen ska vi göra en webbsida som projekt och jag kan inte bestämma om vilket ämne. Funderar skarpt på att göra en piratsida. Men en medeltidssida hade också varit roligt. Hade också funderingar ett tag att för enkelhetens skull göra en hemsida om vovven. Lätt att ta bilder och sånt.
Är det inte förskräckligt vad mycket roliga saker det finns att försjunka i.
Jag kanske ska börja med att få labbarna godkända till att börja med. Eller att få mitt login att funka i salen där vi har kursen så att jag kan gå dit och jobba. Det är ju också ett ilandsproblem i sig. Hur svårt får det lov att vara att få mitt login att funka. IT fick göra en reset förra veckan och så testade jag. Upptäckte idag när jag gick dit för att personligen få hjälp att det var ett annat lösenord än jag trodde och de gjorde reset igen och jag tänkte att nu är allt frid och fröjd men när jag kom till lektionen: Klart att det inte funkade! Ska gå dit imorgon igen och kolla vad jag egentligen ska behöva göra *suck*

Nu snart det jag längtat efter hela veckan: HOUSE ;)

Kommentarer
Postat av: Maian

Jag vill inte låta skadeglad eller så, men inse hur skönt det är att få veta att jag inte är den enda som har problem med IT-enheten och lösenord.=D

Postat av: wizkaz

Maian: hehe. Vi är nog inte ensamma. Jag tror att vi aldrig fått så mycket frågor om datakonton som denna terminen ;)

2007-09-06 @ 07:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback