terapi

Jag kände att jag började dra mig undan och gömma mig i ett hörn resten av dagen så jag bestämde mig för att rycka upp mig istället. elli tvingade ut mig på promenad i solen med hunden och nu har jag bokat tvättid. Att tvätta är rena terapin för mig. Synd bara att jag skulle behöva tvätta en sisådär 10 maskiner och bara hinner 4. Liten och ganska dålig tvättstuga har vi. Jag ska även fortsätta med städterapin här i lägenheten. Disk sedan igår behöver bli ren och eftersom jag vände upp och ned på flera veckors tvätt på golvet i vardagsrummet så behöver det åter dammsugas.

På tal om det så ska jag nog ägna några minuter till att beställa dammsugarpåsar över nätet. De verkar inte ha vår sort någonstans i den här stan.

Och se.. terapin funkar redan. Min hjärna är upptagen med vardagliga triviala ting och har inte tid med fjolligt grubblande och dagdrömmande. Det är skönt ibland men ofta lite smådestruktivt på mig.


Men allra först, en jättekopp te för att lugna ner mig efter dagens slit.


*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback