närvarande fast frånvarande

Så har det varit nu ett tag. Jag svischar förbi lite här och lite där och har grävt ner mig i jobbet. Jag hänger inte med på vad som händer runt omkring. Vad vännerna gör har jag ingen aning om känns det som i alla fall. Något måste prioriteras bort och det snart. Det är fel på min ordning. Mitt kaos är invaderat av andra sorters kaos som jag inte kan kontrollera. Jag försöker vara närvarande i mitt eget liv men det verkar inte göra något att jag zonar ut för det går lika bra när medvetandet hänger bredvid. Men så vill jag ju inte att det ska vara. Det som händer då är att tiden flyger iväg och jag står bredvid och missar allt som händer. Och så kan vi ju faktiskt inte ha det. Det är jättefel.

Vi måste vända denna trend. Frånvarande ska bli närvarande. Och det kan ju vara bra att veta vilken dag det är. Idag vet jag det. Vi får se hur det går imorgon. Imorse drömde jag i alla fall inte om dammiga daggmaskar.

Nu ska jag gå hem till min hund som just nu har mycket hög prioritet.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback