asch då

Det gick ju inte så bra för svenskarna idag. Massa skott som nästan var inne och en trillande ryss i vägen. Typiskt.

Kvällens tävlingsspektakel var inte heller så lyckat. Hade inte förväntat mig hiskeliga Christer Sjögren. Inser inte folk att låten bara är ett riktigt dåligt försök att muta de andra europeiska länderna. Den är inte bra och dansarnas utstyrsel.. nej.. kommenterar inte ens det.

Hade förväntat mig mer av Amy. Hennes andra låtar har hittills ätit sig fast i min hjärna men denna kommer nog inte göra det tyvärr. Dock inte hennes fel, det är ju inte hon som skrivit låten.

Är även besviken på E-type och 80-tals pudlarna. De hade kunnat gjort det lite mörkare och rockigare så hade jag köpt det rakt av. Nu vart det mest ..mesigt.

Mäkta imponerad dock av Suzzie. Riktigt bra låt och ett mysigt äkta framförande. Hoppas hon kommer till final den andra vägen.

De stackars små pojkarna i dagens tävling, ja de höll helt enkelt inte måttet. Tjejbandet jo de gjorde säkert sitt bästa men.. låten var inget vidare.

Velvet tror jag är den enda låten som kommer fastna framöver men inte ens den var särskilt catchy.

Och jo.. jag gillar schlager, har alltid gillat schlager men kommer nog även fortsättningsvis tycka att det var bättre förr när det fanns jury och tävlingen hölls i ett enda sträck hela kvällen där man alltid somnade i pausen.

Får se om de lyckas fånga mig nästa vecka. Hoppas på att Sanna Nielsen fått på en ännu bättre rökare än förra året. Då kan det nog gå hela vägen.

Nu ska jag sussa och ladda för morgondagens jaktstarter och för fika på stan.
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback