hej mitt vinterland

Det snöar.. nu igen.. vi får väl se hur länge det blir kvar denna gången. Svärföräldrarna tog sig dock hit med bil och tur var väl det, annars hade vi fått vara utan en väldigt rolig bowlingomgång och en väldigt god 7-rätters middag på Orient Palace.

Veckan forsade fram i rasande tempo. Jag hann knappt vakna på måndag morgon innan det var fredag. Men jag hann allt.
Måndagstacos avverkades hos fröken M med en svårt jetlaggad herr J som berättade om sina äventyr i stora världen.
Tisdag.. hmm.. minns inte vad jag gjorde då. Förmodligen softade jag framför AoE medan sambon var på sugs.
Onsdag ingen skytte men väl improviserad di gamles after work. Jättetrevligt. Jag och fröken M fastnade dock i en trave gamla fest-, gäst- och internböcker och läste tills vi hade hittat allt roligt vi kunde. Kände mig lite asocial där ett tag. Nästa gång får jag låta bli böckerna och dricka mer whiskey.
Torsdag traskade till stan och införskaffade presenter åt sambon och sedan in på mataffären och där det handlades förnödenheter. Blev upplockad av sagda sambo så jag slapp gå hem. Hann även en tur till friskis där kollegan V förvånat frågade "börjar du halv?" Då hon hittills trott att jag börjar kvart i. Jag trodde hon kände mig vid det här laget så att hon borde insett att jag i själva verket som regel alltid är sen, men icke. Sambon hämtade mig även härifrån eftersom det blåste.. tja om inte storm så i alla fall lite för mycket för att det skulle var bekväm promenadvind.
Fredag. Ordnade frukost på sängen med presenter till min älskling men kom trots detta inte senare än vanligt till jobbet. Undrar vad jag gör alla andra dagar? :) smet hem tidigt. Det hände ju ingenting. Diskade och pysslade, vi lagade födelsedagsmiddag och tittade på födelsedagspresent 1, en dvd. Sedan utnyttjade vi present 2, cd med musiken till Arn, på väg till present nr 3, bio. Vi såg National Treasure, den andra. Helt ok äventyrsfilm även denna.

Nu är jag mätt, belåten och ganska trött. Ska se om det är något på TV-ikväll. Annars får det nog vara. Jag kan nöja mig med att bara somna med näsan i ett korsord.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback