Semester

Det här ska jag göra oftare. Ta en dags semester bara för att jag vill. Det har hunnits med att tvätta, att träna och att tittas på skidskytte som ju tyvärr inte blev toppenbra idag heller. Får hålla tummarna för de kvarvarande tävlingarna.

Det har varit innerligt gott att ha en dag där man vet att man får vara hemma utan att det gör något. Ska tilläggas att detta är min första semesterdag någonsin. Innan har jag bara flexat till mig en ledig dag eftersom jag inte jobbat heltid. Min upplevelse av semester är att det är rena himelriket. Sitter här ganska nöjd med en stor kopp chai och ska spela lite spel för det lär jag inte hinna resten av veckan.

Måste försöka hitta en dag snart när jag kan ha semester igen. Har ju bara en månad på mig. Sen får jag ta resten av dagarna i pengar och det vill nog varken jag eller arbetsgivaren. Om det nu inte skulle vara så att jag får jobba ett tag till.

Men inga sådana grubblerier idag. Nu ska jag bara fundera ut bästa sätt att erövra en kontinent.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback