arvegods

Glömde berätta om kanske den bästa julklappen trots allt. Min söta mormor brukar sticka till mig hemmagjorda prylar typ dukar, sockor och handdukar lite då och då. Inte alltid det vackraste men man får ju ändå tacka snällt. Det är ju bra så till vida att man även kan lägga in beställningar på mysiga vintersockar och trasmattor när man känner att det behövs.

Även iår var det ett litet paket som mormor överräckte med förbehållet "om du vill ha den". Jag vecklar ut och finner mormors 53 år gamla hemmagjorda julgransmatta! Den är helt underbar. Inte en jätteskönhet men den är prefekt. Inte sådär liten och rund som köpemattor utan stor och fyrkantig för att rymma alla barr. Den är dessutom invigd och använd med tillhörande kådfläckar. *studsar lite*

Så nästa år får vi nog ha skaffat en större lägenhet för då ska jag ha en gran :)

*nyårspoff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback