bland skidor och vredesutbrott

Idag är det verkligen inte min dag.

Vi satte klockan för att eventuellt ta oss upp för att åka till Falköping på skyttetävling. Men när klockan ringde så tittade vi ut genom fönstret och bestämde att nej vi stannar hemma. Typiskt nog somnade jag inte om utan lade mig framför tv:n och tittade på "Casper" istället.
När denna var slut var jag frukostsugen och ställde mig att laga söndagsfrukost. Det blidde scones och massa gott till. Massor av skidor på TV, både längd, alpint och skidskytte ;) och det går ganska bra för sverige.

Precis när vi satt oss ner för att äta, hält upp kaffe, juice och börjat breda scones så lyckas vi självklart välta ett fullt joiceglas över bordet, oss, hunden och mitt täcke som vi har i soffan. Efter en vecka med för lite sömn och utan sovmorgnar samt en aningens PMS så är allt som behövs för att knäcka mig ett glas spilld juice. Blir ganska trött på mig själv för att jag blir så upprörd över ingenting men det kändes bättre direkt. Som att en säkerhetsventil behövde öppnas och vädra eller något ditåt. Synd att det skulle förstöra vår mysiga söndagsfrukost bara.

Men efter lite frukost, en hundpromenad och en svensk vinst i tour de ski så är det mesta finfint igen.
Nu ska jag tvätta och göra mig redo för herrarnas jaktstart i skidskytte. För er som vill veta vad jag dillar om:
www.biathlonworld.com

*snöpoff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback