bravader

Jo vi åkte ju hem till min släkt i helgen. Först 75-års kalas hos mormor på fredagen sedan 25-års kalas för lillebror hemma hos mamma. Jag har fått träffa alla mina mysiga släktingar. Härligt. Dock är både sambon och hunden ganska glada att vi är hemma igen. Vovven sprang demonstrativt och la sig i soffan så fort vi fick av honom bilselen :)

Han har ju haft en besvärlig helg. Han är övertygad om att katten gömmer sig för honom någonstans i huset. Nu i helgen har han förutom den sedvanliga vältandet av mammas tvätthögar också lyckats med konststycket att fullkomlig trasa sönder två påsar kattsand. Behöver jag nämna att mamma inte var glad. Han har också lyckats bita sönder kanterna på den plywood/masonit-skiva som täcker kattluckehålet i källardörren. Jag kommer inte bli förvånad förrns han faktiskt får tag på katten. Det håller jag än så länge som osannolikt.

Min största bravad i helgen var att jag faktiskt lagat söndagsmiddag. Jag har nog inte lagat mat sedan innan jul nån gång.

Nu blir det hundpromenad och sen sussa.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback