Semestertips nr 1

Nu när jag äntligen har fått min efterlängtade semester så tänkte jag dela med mig av saker jag gjort som jag tycker är intressanta att göra även för andra.

Igår packade vi bilen full av goda vänner som satt och flåsade hela vägen till Hova i vår bil utan kylning. Vi traskade runt på medeltidsmarknad och hämtade inspiration. Vi hittade både det ena och det andra. Dessvärre hittade vi inte de "riktiga riddarna" med svärd och gycklargruppen som slungade eld förra året lös nu enbart med sin frånvaro. Däremot hittade vi den jättelika oxen som sin vana trogen skumpade fram och tillbaka på marknadsgatan och på sina ställen gör det lite mer autentiskt :)

Som alltid hämtar jag och mina vänner inspiration till våra medeltidsklänningar.. och spenderar en del pengar på accessoarer till dessa. I år blev det en liten söt ring i form av en ros till lillfingret samt ett hårspänne i läder målat som ett rött löv. Tyvärr måste jag nog knyta fast det i håret då det inte ritkigt ville sitta med egen kraft men ändå.

Det handlades också whiskey fudge, vitlökskorv, honungsmjöd och lite annat smått och gott som jag och sambon kalasade på när vi kom hem.

Semestertips nr 1 är alltså Riddarveckan i Hova. Skynda på! Sista dagen är imorgon! Jag rekommenderar bil med fungerande luftkonditionering, regnkläder för eventuella skurar och inte alldeles för mycket kontanter då de tenderar att ta slut ;)

Vet jag om det finns lite mjöd kvar i kylen.. hmmm

*tassar ut och tittar efter*

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback