allt är relativt

Beroende på vem du frågar så får du olika svar på det mesta. En av kollegorna på jobbet mår inte så bra, att för andra gången på några månader vara på sjukhus är inte bra. Enligt personen i fråga så är den här gången inte beroende på stress som det var förra gången. Jag är böjd att hålla med. Det är säkert så man själv uppfattar det, men jag tror ju att kroppen däremot går på sparlåga och nu har bestämt sig för att rasa. Hur man sedan upplever sin situation kan ju vara en helt annan sak.

Jag upplever min egen situation som ganska stressad och det är mycket som "ska" falla på plats fast det verkar dröja. Det påverkar mig mer än jag faktiskt erkänner utåt(tills nu). För mig själv har jag dock erkänt att det är tungt. Däremot tror jag inte att någon i min närhet upplever att jag verkar stressad. Alltså är allt i mycket hög grad relativt till vem du frågar.

Jag tror att det finns lika många världsuppfattningar som det finns människor, vilket egentligen är rätt logisk. Synd bara att många är så trångsynta att relativiteten glöms bort. Men tills någon upptäcker telepatin så är det väl så att det inte går att bevisa att det inte finns två människor som tänker exakt lika dant. Tills dess kommer det finnas folk som tror att de är äkta kopior fast de i själva verket är falska.

Nu är det hög tid att jaga det lilla lurviga monstret ur sängen och placera sig själv där.
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback