hon "där inne"

Idag är den stora håglösheten tillbaka. Så bilderna som efter gårdagens strapatser ökat något i antal får vänta till på fredag.

Vadan denna håglöshet? Jo det är hiskeligt varmt och jag har lite svårt för det. Jag är även hiskeligt sömnberövad, tack och lov att jag kan gå upp lite senare imorgon. Sedan är min hjärna fullproppad med intryck från de senaste 5 dagarna. Förvisso massor av bra, roliga och tänkvärda intryck men när inte tiden finns att processa dem så känns det gärna lite kokt i skallen.
Vi fick höra en jättebra föreläsning om tid igår så jag tror jag ändå är lite inspirerad. Fast just nu är jag mest grubblig, som det brukar vara. Jag ska grubbla ett par dagar till men sedan ska jag komma till beslut. Det blir beslut om jag ska gå med i ett krig eller inte. Jag vet inte om jag vill tillräckligt mycket. Sist jag gjorde en ordentlig krigssatsning så gav det visserligen resultat men till slut vart jag så trött på det att jag kapitulerade och blev det jag är idag. Undras hur man hittar det som är lagom för en själv. Det jobbigaste med det är väl att det bara är jag själv som kan svara på det.

Det är inte svaren eller besluten som är jobbiga i sig. Jag vet så väl vad svaren är och vad besluten borde bli men det är mitt motfrågande som är bekymret. "men, tänk om... " "det kanske inte går" etc. Varför går det inte att slå ifrån sig detta dumma om. Ibland undrar jag hur hon "där inne" resonerar. hon som sitter i mitt huvud och hela tiden tänker att det inte går och att saker och ting är för svåra. Vem är hon egentligen, när flyttade hon in och hur ska jag göra för att vräka henne?
Jag ska göra upp en plan för det så snart jag tagit mitt beslut.

nu blir det förberedelser för morgondagens strapatser

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback