Dagens ord

Dagens ord är semester. Det är ett sånt trevligt ord. Speciellt när det innebär den "riktiga" formen av semester. Ett par lediga dagar förtjänade genom massor av dagars slit samt att man ändå får betalt för dem :)

Det bästa med den här semestern är att jag och sambon har förpassat oss hem till svärföräldrarna för påskfirande och inte kommer behöva röra många fingrar förrns vi åker hem igen :)

Fira och fira förresten. Det enda vi gör är väl att vara just lediga och äta en massa mat. Den nya tidens firande verkar ha fokus just på maten vid alla högtider. Vad det sedan är högtid för är inte så noga, bara man har rätt mat. Och missförstå mig rätt nu. Jag skulle aldrig någonsin klaga på god mat. Jag menar bara att man kan ju fundera på varför man äter den. Om svaret man ger sig själv är "rätt" eller inte får man bestämma själv. Mitt svar är "för att det är gott och för att jag kan". Det tycker jag är rätt svar.

Nu ska sambon och jag ge oss ut med ett par promenadsugna små vovvar i pre-aprilvädret. Hoppas på mindre hagel än igår.

*påskpoff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback