träsk

Igår när jag mycket trött kom hemtraskandes upplyste mig min käre sambo om att han skulle åka på tävling idag och att jag skulle följa med. Efter några timmars lågsam övertalning gav jag upp och insåg att det är lugnare om jag helt enkelt följer med.

Sagt och gjort, ingen sovmorgon idag heller. Upp klockan 7, leta frukost och plocka på sig utekläder och dra iväg. Som tur var samåkte vi med några andra i föreningen så vi fick baksätetsåka. Det är skönt. Det var nästan så jag funderade på en extra tupplur i bilen men jag struntade i det. Jag hade nog hunnit sova en bra stund eftersom tävlingen var i Lidköping.

Anmälan och invägning gick finfint. Vi fick gå i samma patrull allihop vilket kändes ganska tryggt eftersom det var min första tävling. När vi så traskade iväg så upptäckte vi att det nog trots avsaknaden av uppmaning om stövlar var ganska så blött och lerigt. Banan var lagd runt ett antal åkrar som mest liknade ett träsk på sina ställen. Stackars stövellösa jag tänkte nog att jag kunde bli rätt så blöt om fötterna men det klarade sig. Skorna och byxorna är visserligen leriga men mina två eller tre år gamla skinvinterkängor klarade skivan. Bra kvalisort på dem vill jag lova. Hädanefter ska jag nog köpa alla mina skor hos Sko-Larsson. Aldrig varit besviken på ett enda par därifrån.

Själva tävlandet då. Jo, det gick väl ganska bra trots allt. Det var lite svårt att stå bra när det var decimeterdjupt vatten men jag träffade minst ett skott på varje station så jag var nöjd. För att vara min första tävling så är det ju godkänt. Min största fasa med att skjuta fält är ju om jag ska träffa tavlorna eller inte.  Väldigt kort skjuttid på de  flesta stationerna samt ett par uppdykande mål och vridmål som var lite trixiga. Konstigt nog träffade jag två skott i  vridmålet. Mycket mysko. Många små tavlor också. Inga större boxar som vi brukar öva på. De minsta målen var nog hälften så stora som några övningsmål vi har. Sambon muttrade lite över det och tyckte att banan inte följde handboken men jag var rätt nöjd ändå. Jag menar då kan det ju bara gå bättre på nästa tävling om banorna blir bättre och med större mål :).

Nu det första tävlingarna handlar det ju inte direkt om att ta några medaljer utan bara tävlingsvana. Så på det hela taget får jag ju säga att jag är nöjdare idag än vad jag var igår.

Dock är jag hemskt frusen. Jag blir det när man är ute en hel förmiddag när man inte är van. Visserligen är jag piggare och har halva dagen kvar att spendera men några saker kvarstår på dagordningen. nr 1 Duscha och bli varm, nr 2 bada fötterna så de blir ännu varmare, jag blev inte blöt men väldigt kall och nr 3 äta massor av mat. Uteluft gör dig hungrig så det så. Nr 4 och sist på listan blir att bevaka nätet och se när resultatet kommer upp. Även om det inte spelar så stor roll så är det alltid kul att se om man lyckades slå någon i alla fall :)

Till nästa tävling ska jag köpa ett par stövlar

Nu duscha

*pang*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback