impulshandla stövlar

Idag blev det en lång dag.
Masade mig upp, ut med hunden och iväg för att vara hjälpsam. Fick vänta en stund på klubbens tidsoptimist som var dagens chaufför och blev lite småirriterad eftersom jag kunde gjort en hel massa på de 12 minutrarna typ sovit.

Har under dagens lopp agerat flyttkarl, och burit saker som den andra klubben lånar av oss, sedan snickare, skruvat ihop mer måltavlor, sedan skogsarbetare, för den stationen vi skulle ha var som ett halvt igenväxt hygge med sly och sedan lite allmän gnällkärring eftersom jag var blöt om fötterna(jodå.. ytterligare ett träsk), trött, har mensvärk och helst skulle velat vara hemma.

Till slut blev vi inspekterade och klara, blev hemskjutsad och fick gå ut med min ensamma vovve.

Pluset med dagen är att jag fått vara ute i skogen och trampa och fått massor av motion. Jag har dessutom sett jättemånga olika sorters blommor idag, det är helt otroligt att allt redan blommar. Imorgon åker kameran med, får se om jag hinner ta några kort dock.

Något annat som var bra med dagen är att jag blev tillräckligt irriterad på att vara ute i skogen och bli blöt om fötterna så jag gick och impulshandlade mig ett par stövlar. Ett par riktiga stövlar. Fältmässigt gröna Tretorns. Från Ica Maxi :) Och det roligaste av allt var att de hade 25% på skor och stövlar :) Snacka om tur!

Nu ska jag förbereda inför morgondagen. Ska sätta väckerklockan på hiskeliga 04.15! Fixa matsäck, lägga fram kläder etc. Också ska jag programmera videon för kvällens dubbelavsnitt med CSI och Brottskod försvunnen (och göra Maian extra glad). Allting minutiöst planerat in i minsta detalj.

Sen ska jag sova! I inte särskilt många timmar men i alla fall.

Hoppas att ni alla får en härlig sovmorgon. Och dröm inte konstiga drömmar om mig som kollegan Åsa gjorde härom dagen. Ni kan säker drömma något bättre :)

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback