dagens flyttrapport

Det är ett evigt planerande, fixande och omplanerande att flytta. Idag har jag fixat alla kvarvarande blanketter inför flytten. De ska skickas imorgon. Nu är det lite för sent att orka gå ut och fixa frimärken. Döm om min förvåning när det stod på en av blanketterna att den skulle faxas in. Hallå! Sånt gjorde man på 80-talet. På 2000-talet i västvärlden använder man e-post eller så skickar man in pappren om de kräver signatur. Och tänk på alla som inte har en fax, hur vill de att man ska gå till väga då? Tursamt nog så har vi fax på jobbet som jag kan snylta på.  Men ändå.. fax?! *fnys*

Jag ska göra ett ryck med vårt diskberg innan det är kvällsdags. Och jag ska försöka göra upp en plan för helgens packande. Allt är mycket lättare om man har en plan. Att man sedan får revidera den ett antal gånger är en annan femma. Det är alltid rätt att ha en ände att börja i.

Vår flytthjälpsplanering reviderades idag då svärföräldrarna ändrat sig och kommer en dag tidigare än beräknat. Men det är rätt kul får då kan vi ta med alla föräldrarna ut och äta middag på fredags kvällen, efter ett besök på Ellis födelsedagskalas förståss. Så det blir rätt bra ändå.

Nu ska jag gå och räkna kvarvarande flyttkartonger.
Antal packade kartonger idag = 0

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback