sparlåga

Jag tror inte ni har missat att det är höst. Årstiden då allt går på sparlåga. Jag orkar inte riktigt vakna till på jobbet. Det är mest styrfart. Hemma blir inget gjort med "vanlig" energi heller. Inte för att jag vet när något gick undan senast.

Jag börjar få flyttångest och panik, det känns som om jag ligger efter med förberedelserna. Jag har inte fixat med telefon, el, bredband eller adressändring. Och det lär ta sin lilla tid att ordna. Just nu överväger jag att ta en dag ledigt och bara sitta med sådant. Jag vill ha lugn och ro omkring mig när jag fattar beslut och sen vore det inte fel med några extra timmars röjande i all vår bråte. Nu kan det låta som att jag fixar allt men det är nog snarare så att om jag inte får ha koll och ta beslut så mår jag dåligt för det istället. Så sambon har nog kommit till insikten att låta mig hållas.

Igår var sparlågan på sin allra lägsta nivå hittills i höst. Och jag tror att det var något kollektivt. Alla vännerna och alla på jobbet var helt borta. Lite jobbigt när hela ens omgivning vaknar upp samma morgon och befinner sig i något slags zombie-stadium.

Tur då att vännen maian var lite vaknare än oss andra och spädde på sparlågan med ett jätteglas julmust till tacosen. Julmust är den bästaste läsk jag vet så det var vardagslyx utöver det vanliga igår. Tack för det min vän :)

Nu är nog lågan helt slut för idag eftersom jag börjar se i kors. Och då är det alltid bästa att lägga sig innan man får tangentbordsavtryck på kinderna :)

natti
*poff*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback