en tossig morfar

Jag trodde man skulle bli uppvilad av att ha helg. Jag tror att jag om möjligt är tröttare än på länge. Varit hos mamma och pappa i helgen. Det var väl ganska trevligt som vanligt. Vi har fått en massa mat och vi har hjälpt dem att greja en hel del. Pappa bygger ett garage nu äntligen. Med lite tur är det mesta klart innan det blir vinter och smällkallt. Igår satte de upp takstolarna och nästa helg skulle de spika tak. Som tur är har han en massa hjälp. Speciellt morfar har svårt att hålla sig därifrån när något behövs göras. Han är nog en av de piggast 80-åringar jag vet. Klättrar på stegar högt över marken, bär tjocka brädbuntar och i veckan hade han trots mormors protester sotat skorstenen. Han är lite tossig. Så det är nog inte så konstigt att jag är som jag är :)

Klockan är bara 21 men jag tror att jag och lille taxen ska ge oss ut en sista runda för kvällen och sedan kura ihop oss antingen i soffan eller i sängen. Jag skulle kunna somna när som helst.
Imorgon är det tacos, woho!

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback