ett innre ljus

Gårdagens kväll spenderades med en god vän, massor av te, mycket mys, prat och litet tarot. Och så några doftljus som sambon beklagade sig över när han kom hem :)

Ur allt prat kom ett par insikter, den första var att jag behöver skaffa mig fler och således har mycket att grubbla på. Den andra var att jag behöver mål. Visionerna och illusionerna har rämnat och försvunnit men vad finns då kvar? Glöden, passionen och det innre ljuset har slocknat. Det måste återuppväckas!

Detta är ett par versrader ur en sång som har sitt ursprung i frikyrkan men vars symbolik passar bra idag.

"jag vill vara ett ljus som lyser i mörkret
jag vill vara salt med en äkta funktion
jag vill gärna bo i staden på berget
den kan ingen dölja, den kan alla se"

Jag ska försöka utarbeta ett par varaktiga mål. Det ska bli lite spännande att se vilka de blir.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback